Χαμηλότεροι βαθμοί για τους χρήστες smartphone κατά τη διάρκεια των διαλέξεων

Χρόνος ανάγνωσης
less than
1 minute
Read so far

Χαμηλότεροι βαθμοί για τους χρήστες smartphone κατά τη διάρκεια των διαλέξεων

Ιούλιος 30, 2018
Από: journalist
Τελευταία ενημέρωση: 5 έτη πριν

Οι φοιτητές ενδεχομένως να πρέπει να απενεργοποιούν τα smartphones και τα tablet τους κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σε αντίθετη περίπτωση, η απόσπαση της προσοχής μπορεί να επιφέρει χαμηλότερους βαθμούς στην τελική εξέταση. Για τη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Educational Psychology, οι ερευνητές παρακολούθησαν 118 φοιτητές ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Rutgers στο New Jersey. Για μια εξεταστική περίοδο οι ηλεκτρονικές συσκευές απαγορεύονταν στις μισές διαλέξεις και επιτρέπονταν στις άλλες μισές. Όταν επιτρεπόταν η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, οι μαθητές ανέφεραν κατά πόσο τα χρησιμοποίησαν για μη μαθησιακούς σκοπούς κατά τη διάρκεια της διάλεξης.

Η κατοχή ηλεκτρονικής συσκευής δεν συσχετίστηκε με χαμηλότερες βαθμολογίες φοιτητών στις εξετάσεις κατανόησης κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, αλλά συνδέθηκε με τουλάχιστον 5% χαμηλότερη βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις.

Όπως δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Arnold Glass, καθηγητής στο Rutgers, αυτά τα ευρήματα θα πρέπει να προειδοποιήσουν τους αφοσιωμένους φοιτητές και διδάσκοντες ότι η διηρημένη προσοχή έχει ύπουλα αποτελέσματα που δεν είναι άλλα από τη μείωση της απόδοσής τους και της τελικής βαθμολογίας.

Για να διευκολύνουν τη διαχείριση των συσκευών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εξηγήσουν στους μαθητές το καταστροφικό αποτέλεσμα που επιφέρει η απόσπαση της προσοχής, όχι μόνο στον εαυτό τους αλλά και σε ολόκληρη την τάξη.