Χαμηλή η δημοτικότητα του βρετανικού ΕΣΥ

Χρόνος ανάγνωσης
less than
1 minute
Read so far

Χαμηλή η δημοτικότητα του βρετανικού ΕΣΥ

Μάρτιος 02, 2018
Από: journalist
Τελευταία ενημέρωση: 6 έτη πριν

Ξεθώριασαν οι παλαιές δόξες του βρετανικού συστήματος υγείας, καθώς, η ικανοποίηση από τις υπηρεσίες του οικογενειακού γιατρού έχει μειωθεί στο χαμηλότερο σημείο σε 35 χρόνια, ενώ  σημαντική κάμψη έχει επίσης σημειώσει και η γενική ικανοποίηση του κοινού από το βρετανικό ΕΣΥ.

Αυτό δείχνουν τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας της British Social Attitudes (BSA), που διεξήχθη από το Nuffield Trust για το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (NatCen). Η ικανοποίηση μειώθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στο 65%, σημειώνοντας το χαμηλότερο ποσοστό από τότε που άρχισε η έρευνα το 1983!

«Αυτό αντανακλά την τεράστια πίεση που ασκείται στα ιατρεία των οικογενειακών ιατρών, που αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση και να προσλάβουν αρκετούς γιατρούς. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ικανοποίηση του κοινού έχει σταθερά μειωθεί από το 2010», δήλωσε η Ruth Robertson, από το ίδρυμα The King’s Fund.

Η καθηγήτρια Helen-Stokes Lampard, πρόεδρος του Βασιλικού Κολλεγίου των οικογενειακών ιατρών σχολίασε: «Ενώ είμαστε πολύ απογοητευμένοι από αυτά τα στοιχεία, δεν προκαλούν έκπληξη. Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι αποτέλεσμα μίας δεκαετίας υποχρηματοδότησης στην υπηρεσία του οικογενειακού γιατρού – και απλά δεν έχουμε αρκετούς γιατρούς στο σύστημα για να καλύψουμε τη ζήτηση».

Ακόμη, η πρόεδρος των οικογενειακών γιατρών ανέφερε ότι «χρειαζόμαστε απεγνωσμένα τις υποσχέσεις που έχουν γίνει και αφορούν πρόσθετη χρηματοδότηση 2,4 δισ. λιρών και 5.000 περισσότερους γενικούς ιατρούς και 5.000 περισσότερα μέλη της ευρύτερης, επιστημονικής ομάδας μέχρι το 2020».

Γενικότερα, η ικανοποίηση του κοινού από το NHS μειώθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε ένα χρόνο σε 57%, το χαμηλότερο σημείο από το 2011, ενώ η δυσαρέσκεια με την υγειονομική υπηρεσία αυξήθηκε στο 29%, το υψηλότερο επίπεδο σε μια δεκαετία. Οι τέσσερις βασικοί παράγοντες που προκάλεσαν δυσαρέσκεια ήταν η έλλειψη προσωπικού, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής, η έλλειψη χρηματοδότησης και οι κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις.

«Παρά την αυξανόμενη πίεση στο NHS, η ικανοποίηση των υπηρεσιών υγείας παρέμεινε υψηλή τα τελευταία χρόνια, με την ικανοποίηση να παραμένει πάνω από 60% για το μεγαλύτερο μέρος αυτής της δεκαετίας. Ωστόσο, το τελευταίο έτος, τα πράγματα ξέφυγαν. Η πτώση στην ικανοποίηση και η αύξηση της δυσαρέσκειας φέτος υποδηλώνουν ότι το κοινό ανησυχεί βαθιά για το NHS “, δήλωσε ο καθηγητής John Appleby, επικεφαλής οικονομολόγος και διευθυντής έρευνας στο Nuffield Trust.

«Γνωρίζουμε ότι η δημόσια δυσαρέσκεια οδηγείται όλο και περισσότερο από τις ανησυχίες σχετικά με τη χρηματοδότηση και το επίπεδο στελέχωσης. Δεδομένου ότι το NHS γιορτάζει το 70ο έτος, η κυβέρνηση πρέπει να θέσει το σύστημα σε βιώσιμη οικονομική βάση, ώστε να μπορεί να συνεχίσει να παρέχει την ίδια υψηλή ποιότητα, και φυσικά δωρεάν στο σημείο παροχής των υπηρεσιών».