Τεχνάσματα με τις τιμές υγειονομικών υλικών

Χρόνος ανάγνωσης
less than
1 minute
Read so far

Τεχνάσματα με τις τιμές υγειονομικών υλικών

Νοέμβριος 22, 2017
Από: journalist
Τελευταία ενημέρωση: 6 έτη πριν

Παραποίηση των πληροφοριών στην ετικέτα, ψεύτικες τιμές, διαστρέβλωση στοιχείων κ.ά είναι μερικά από τα τεχνάσματα που σκαρφίζονται οι εταιρείες υγειονομικού υλικού και ειδικών ειδών διατροφής προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους δια της πλαγίας οδού, αλλά και να διατηρήσουν τα μερίδιά τους.

Για παράδειγμα, εταιρεία που εμπορεύεται σκευάσματα ειδικής διατροφής είχε καταθέσει επανειλημμένως αίτηση για ένταξη ενός προϊόντος της στο ειδικό μητρώο Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων και Υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ προκειμένου αυτό να αποζημιώνεται από τον Οργανισμό. Πέντε φορές η αίτησή της απορρίφθηκε, καθώς δεν κρίθηκε ότι έχει θεραπευτική αξία και δεν πρέπει να αποζημιώνεται. Την έκτη εγκρίθηκε. Γιατί; Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων από έλεγχο του ΕΟΠΥΥ, ο λόγος για τον οποίο εγκρίθηκε την έκτη φορά είναι επειδή η εταιρεία είχε τροποποιήσει παρατύπως τις ενδείξεις στο φύλλο οδηγιών, ώστε αυτό να εμπίπτει στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ και να μπορεί να αποζημιώνεται. Όμως το προϊόν το ίδιο δεν είχε αλλάξει χαρακτηριστικά. Το συγκεκριμένο «κόλπο» είχε χρησιμοποιηθεί για να λάβουν έγκριση περισσότερα από 40 σκευάσματα...

Εταιρεία που εισάγει στην Ελλάδα αναλώσιμα υγειονομικά υλικά, όταν εκλήθη να υποβάλει ηλεκτρονικά στο μητρώο δήλωση με τις τρεις χαμηλότερες τιμές του προϊόντος της στην Ε.Ε. –μία υποχρέωση που έχουν από τον περασμένο Μάρτιο όλες οι εταιρείες με υλικά σακχαρώδη διαβήτη, επιθέματα κ.ά., σκευάσματα ειδικής διατροφής και είδη πρόσθετης περίθαλψης–, έδωσε τρεις τιμές από Ελλάδα! Άλλη εταιρεία «ξέχασε» να συμπεριλάβει τιμές από χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά με την Ελλάδα, είτε πληθυσμιακά είτε δημοσιονομικά, όπου τα προϊόντα της πωλούνται φθηνά. Στο ίδιο πλαίσιο, εταιρεία με αναλώσιμα υλικά προκειμένου να αποδείξει ότι ανταγωνίστριά της είχε δηλώσει ψευδείς και «τσιμπημένες» προς τα πάνω τιμές του προϊόντος της προσκόμισε στον ΕΟΠΥΥ ολόκληρες λίστες με τις τιμές αποζημίωσης του ανταγωνιστικού προϊόντος ασφαλιστικών οργανισμών άλλων χωρών της Ευρώπης. Και αυτό όταν η μόνιμη επωδός των εταιρειών είναι ότι οι τιμές από άλλες χώρες δεν μπορούν να βρεθούν εύκολα.

Οι νέες διαδικασίες αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ των ιατροτεχνολογικών προϊόντων και αναλώσιμων υλικών έχουν προκαλέσει τους τελευταίους μήνες έναν ιδιότυπο πόλεμο μεταξύ των εταιρειών-παρόχων των υλικών αυτών που διεκδικούν να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην αγοραστική πίτα. Υπό τον φόβο ότι το δικό τους προϊόν θα μείνει εκτός αγοράς, εταιρείες πάροχοι «καρφώνουν» στον Οργανισμό τους ανταγωνιστές τους και τα «λάθη» που αυτοί έχουν κάνει ώστε τα προϊόντα τους να αποζημιώνονται και μάλιστα αδρά από τον ΕΟΠΥΥ. Ο φόβος για τις εταιρείες είναι ότι εάν το δικό τους προϊόν είναι φθηνότερο σε σχέση με άλλο με παρόμοια χαρακτηριστικά, δεν θα το δουν στα ράφια των φαρμακείων, αφού οι φαρμακοποιοί σίγουρα θα προτιμήσουν να προωθήσουν ακριβότερα προϊόντα για να έχουν μεγαλύτερο κέρδος.

Η αναστάτωση ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, όταν θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση των εταιρειών να δηλώνουν ηλεκτρονικά στο μητρώο του ΕΟΠΥΥ-ΕΚΑΠΤΥ (Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης της Ποιότητας της Τεχνολογίας στην Υγεία) τις τρεις χαμηλότερες τιμές της Ε.Ε. για τα προϊόντα τους. Ο μέσος όρος αυτών των τιμών καθίσταται και το ανώτερο όριο αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ. Στην αρχή οι πάροχοι έδειξαν «αδιαφορία» να τηρήσουν αυτήν τους την υποχρέωση. Έως τον Ιούνιο μόλις το 20% των παρόχων είχαν προσκομίσει τιμές. Το ενδιαφέρον αυξήθηκε όταν ο ΕΟΠΥΥ προειδοποίησε ότι όποια προϊόντα δεν συνοδεύονται με τις τρεις χαμηλότερες τιμές της Ε.Ε. δεν θα αποζημιώνονται.

 Ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου έως και σήμερα έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δύο αποφάσεις του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ με τις νέες ανώτατες τιμές αποζημίωσης των προϊόντων, βάσει των στοιχείων που έδωσαν οι εταιρείες.

Πηγή:Καθημερινή